.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح جديد جاسبي براي تأمين هزينه‌هاي دانشگاه

رئيس دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: تامين هزينه‌هاي جاري دانشگاه آزاد با استفاده از تجاري‌سازي فناوري‌هاي نوين و توسعه و تقويت مراكز علوم و فناوري‌هاي پيشرفته در مراكز استان‌ها بايد مورد توجه و پيگيري قرار گيرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، عبدالله جعفرعلي جاسبي رئيس دانشگاه آزاد در سي و سومين جلسه شوراي راهبردي مركز علوم و فن‌آوري‌هاي پيشرفته(CAST ) با اشاره به سه دهه فعاليت دانشگاه آزاد و ورود به دهه چهارم، گفت: در حال حاضر شاخص فضاي آموزشي دانشگاه بسيار توسعه يافته است و پيش‌بيني مي‌شود دانشگاه آزاد تا دو سال آينده از نظر شاخص اعضاي هيات علمي از دانشگاه‌هاي دولتي پيشي بگيرد، ضمن آنكه هم‌اكنون دانشگاه در خصوص شاخص مقالات، رتبه اول را در كشور به خود اختصاص داده است.

وي افزود: در دهه چهارم اهداف عمده‌اي همچون تغيير ساختار دانشگاه آزاد به صورتي كه براي هر استان يك هيات امنا وجود داشته باشد، توسعه شبكه واحد علوم و تحقيقات، به صورتي كه در هر استان شعبه‌اي از آن راه‌اندازي شود، رقابت با دانشگاه‌هاي ممتاز بين‌المللي، تامين هزينه‌هاي جاري دانشگاه با استفاده از تجاري‌سازي فناوري‌هاي نوين، توسعه و تقويت مراكز علوم و فناوري‌هاي پيشرفته در مراكز استان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جاسبي خاطرنشان كرد: اعضاء شوراي راهبردي بايستي به شهرستان‌ها و مراكز استان‌ها سفر كرده و بحث تجاري‌سازي فناوري‌هاي نوين را به صورت جدي دنبال كنند، ضمن آنكه دانشگاه در حال تاسيس شهرك خلاق در واحد دماوند مي‌باشد.

رئيس دانشگاه آزاد تصريح كرد: بايد در سيستم درآمدزايي دانشگاه تغييراتي ايجاد شود و يكي از راه‌هاي تامين منابع مالي دانشگاه، حركت به سمت تجاري‌سازي فناوري‌ها است. اميدوارم در دهه چهارم توسعه دانشگاه آزاد تامين هزينه‌هاي دانشگاه از طريق تجاري‌سازي فناوري‌هاي نوين صورت پذيرد.

براساس اين گزارش، در سي و سومين جلسه شوراي راهبردي مركز علوم و فن‌آوري‌هاي پيشرفته(CAST ) مقرر شد كميته‌اي تشكيل شود تا ضوابط تاسيس، برنامه‌ريزي و كنترل مراكز علوم و فن‌آوري‌هاي پيشرفته( CAST ) استاني را تبيين كند.

همچنين مقرر شد در مراكز استان‌ها، شعب مركز علوم و فن‌آوري‌هاي پيشرفته CAST جهت پيگيري امور تجاري‌سازي فناوري‌هاي نوين، زير نظر مركز تهران راه‌اندازي شود و نيز به منظور صرفه‌جويي در مصرف انرژي، پياده‌سازي سيستم شبكه هوشمند انرژي در كليه واحدهاي دانشگاه آزاد انجام پذيرد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.